Watts wrong with this picture?

Posted on October 20, 2011

8


What’s wrong with this picture:

Anthony Watts published a post today titled “The Berkeley Earth Surface Temperature project puts PR before peer review” and complained that BEST didn’t peer review the four papers they pre-released today. This is the same Anthony Watts who published a paper with Joe D’Aleo titled “Is The US Surface Temperature Record Reliable?” two full years before he published the associated peer reviewed paper. Oh, and the peer-reviewed paper came to the opposite conclusion of the Heartland paper.

And the BEST papers? Pre-release versions of the papers they’ll be submitting shortly for peer-review at real scientific journals. The Watts/D’Aleo paper? Published by the climate disruption denying Heartland Institute.

Watts has so much invested in the US surface station temperature record being wrong that he can’t seem to admit that his own research proved it was right, never mind accept that anyone else’s analyses might show the same.

Advertisements